קרטוקונוס מה זה

קרטוקונוס היא הפרעת עיניים מורכבת ומתקדמת המשפיעה על הצורה והמבנה של הקרנית, מה שמוביל לעיוות ראייה ולקות ראייה. למרות שזה נדיר יחסית, לקרטוקונוס יכולה להיות השפעה משמעותית על חייהם של הנפגעים. קראו בהרחבה על קרטוקונוס מה זה ואיך מטפלים בזה.

הבנת קרטוקונוס: חידת קרנית

קרטוקונוס מאופיין בהידלדלות ובבליטה של הקרנית, המשטח הקדמי הצלול של העין. אי סדירות מבנית זו גורמת לקרנית לקבל צורה של קונוס במקום העקמומיות המעוגלת הרגילה שלה. הסיבה המדויקת לקרטוקונוס אינה מובנת במלואה, אך מאמינים שהיא כרוכה בשילוב של גורמים גנטיים, סביבתיים והורמונליים. מצבים כמו שפשוף מוגזם בעין, אלרגיות והפרעות ברקמת החיבור עשויים לתרום להתפתחות והתקדמות של קרטוקונוס.

חשיפת הסימפטומים: ניווט באתגרים חזותיים

ככל שהקרטוקונוס מתקדם, אנשים עשויים לחוות מגוון תסמינים המשפיעים על תפקוד הראייה שלהם. סימנים מוקדמים עשויים לכלול ראייה מטושטשת או מעוותת, שינויים תכופים במרשמי משקפיים, רגישות מוגברת לאור וקושי בראיית לילה. ככל שהקרנית ממשיכה להידלדל ולשנות צורה, ליקוי הראייה הופך בולט יותר, כאשר התמונות מתעוותות בהדרגה, בדומה לצפייה דרך עדשה מעוותת.

אבחון: שופך אור על המצב

אבחון קרטוקונוס כרוך בבדיקת עיניים מקיפה על ידי רופא עיניים מנוסה. הבדיקה עשויה לכלול בדיקות כמו טופוגרפיה של הקרנית, הממפה את עקמומיות פני השטח של הקרנית, ופכימטריה של הקרנית, המודדת את עובי הקרנית. הערכות אלו עוזרות לקבוע את חומרת הקרטוקונוס ולהנחות אסטרטגיות טיפול מתאימות.

אפשרויות טיפול: החזרת בהירות ושיפור הראייה

מקטעי טבעת תוך קרנית (ICRS): הצבת מקטעים קטנים בצורת סהר בתוך הקרנית עוזרת לעצב מחדש ולשטח את פני הקרנית עד להחלמתה. קראו גם על צילוב קרנית.

השתלת קרנית: במקרים מתקדמים בהם טיפולים אחרים אינם מספיקים, ניתן לשקול השתלת קרנית (קרטופלסטיקה). הליך זה כולל החלפת הקרנית הפגועה בקרנית תורמת בריאה. 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך בונים חנות אונליין מצליחה?
זה לא סוד שאנשים רבים היום מעדיפים לרכוש מוצרים מהאינטרנט. יש מבחר גדול יותר של מוצרים, אפשרות להזמין...
קרא עוד »
ינו 20, 2022
היתרונות הלא שכיחים של פירוק רכב
פירוק רכב, הנחשב לרוב כישור מעשי, מסתיר בתוך שכבות האומים, הברגים והחלקים השומניים שלו כמה יתרונות...
קרא עוד »
ינו 03, 2024
פריוריטי מסחרית
כל מי שמנהל עסק יודע עד כמה הדבר מורכב ומסועף. מעבר לניהול היומיומי והשגרתי של העסק, יש את העיסוק...
קרא עוד »
נוב 06, 2020