לא נעים להכיר, עין הרע

עין הרע

כמה פעמים יצא לכם לראות את אמא שלכם מביטה בכם בגאווה לאחר הישג שהשגתם בכוחות עצמכם, ולשמוע אותה אומרת את המשפט – בלי עין הרע המלווה ביריקה או שתיים למזל טוב? ומה לגבי פעמים בהם חלילה וחס נפצעתם או שמא חוויתם חוויה שלילית? את כל אלו משייכים למושג עין הרע על פיו גורל האדם תלוי ברגשות הסביבה והזולת כלפיו, בעיקר אם מדובר ברגשות שליליים.

כמה דברים שכדאי לדעת על עין הרע

  • על פי הגמרא, על בני האדם להימנע מלקנא בזולת בכדי לא לגרום לו עין הרע ובנוסף לכך, קיימת מצווה לפיה עלינו לא לעורר קנאה עלינו.
  • בספרו 'מכתב מאליהו', מסביר הרב אליהו דסלר שאדם המקנא בזולתו יימעט את שפע החיים מחברו ויגרום לו לאסונות ונזקים, בעקבות רגשות הקנאה הללו.
  • בכדי להמנע מתחושות קנאה שיביאו להטלת עין הרע הגמרא מצווה כי "אסור לאדם לעמוד בשדה חברו בשעה שהיא עומדת בקומותיה". לצד זו, עוסקת ההלכה ב'היזק ראייה'. נאמר כי אדם המביט בשטחו הפרטי של חברו יביא לו לאסונות וצרות.
  • בכדי להימנע מלמשוך אלינו עין הרע יש לעשות כל שביכלתנו כדי לא לעורר קנאת הזולת בנו. אחת הדרכים לעשות זאת היא לנהל אורח חיים צנוע, לנהוג בצניעות, לא 'לנקר עיניים', לא להתרברב יותר מידי בהצלחות (בין אם מדובר בהצלחה כלכלית, הצלחה בחינוך ועוד).
  • דרך נוספת להתגונן מעין הרע היא להביט בחיוב על הזולת. כשאדם מביט בעין טובה על סביבתו הוא יהיה מוגן יותר מעין הרע, כפי שנאמר בספר משלי – 'טוב עין הוא יבורך'.

ומה עושים במקרה ונחתה עלינו עין רעה?

ההמלצה הטובה ביותר ובעיקר במקרים בהם מרגיש האדם שיש עליו עין הרע מהסוג הרע ביותר, יוכל אז לפנות לרבנים מוסמכים ומקצועיים המתמחים בהוצאת עין הרע. רבנים אלו יפעלו בשיטות שונות על פי הקבלה, כאלו שרק להם מאושר לבצע בהתאם להתמחות שלהם. יש לוודא היטב שהנכם מגיעים לרב מוסמך ולא חלילה למיסטיקן שעלול להכשיל אתכם ולהוביל לתוצאות רעות הרבה יותר.

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חזייה לאחר ניתוח כריתת שד
כריתת שד, היא הליך כירורגי שמסיר את כל השד, או חלק ממנו על מנת לטפל בסרטן השד. נשים רבות שעברו ניתוח...
קרא עוד »
דצמ 09, 2022
מהו איטום קירות ואיך הוא יכול להציל אותך לפני הגשמים?
תקופת החורף יכולה להיות לא פשוטה לא רק מבחינת הקור שצריך להתמודד אתו, אלא גם נושא הנזילות שקורות...
קרא עוד »
אוק 27, 2018
היתרונות של לינקלי
דמיינו מצב בו אתם מקבלים מייל עם חשבון חשמל אלקטרוני, שבו מופיע חיוב חדש - הרשום תחת סעיף שאינכם...
קרא עוד »
פבר 04, 2020