איך להראות למשקיעים שאתה יזם יוצא דופן?

קיבלת החלטתה להקים מיזם, לפתח את הרעיון שלך ואתה מוכן לחפש מימון. לאחר שהחלטתה כי הדבר הנכון הוא לגייס מימון, זה השלב שצריך לשכנע משקיעים שאתה והרעיון שלך מספקים ערך משמעותי ותחרותי.

יזם ההייטק ירון מוראדי אומר, "אם אתה לא רוצה להיות יזם בר החלפה, אתה צריך להיות יוצא דופן".

משקיעים מתחשבים במגוון גורמים כאשר בוחנים סטארט-אפים, החל משימור לקוחות ועד ליכולת להישאר רלוונטיים. אבל גם הרבה אחרי קבלת ההשקעה, יזמים צריכים להיות יוצאי דופן, כדי להמשיך להוביל את החברה ולא להיות יזמים ברי החלפה. הסעיפים הבאים מציעים מספר נקודות חשובות שכדאי לקחת בחשבון בפגישות משקיעים – ואפילו חברי דירקטוריון – שאתה יזם יוצא דופן שאין לו תחליף.

 

שימור לקוחות גבוה

שימור לקוחות לטווח ארוך זו אחת המשימות החשובות של חברה. כיזם מוביל חברה, אתה אמור להיות מסוגל להראות רקורד של משיכת לקוחות ושמירתם. המשקיעים מתרשמים יותר מעקביות מאשר הצגה של חודש אחד בנפח  מכירות גבוה. כאשר לקוחות נשארים איתך, זה אומר למשקיעים שאתה מציע מוצר או שירות שאנשים מוכנים לשלם עבורם – במילים אחרות, ערך שאין לו תחליף.

 

התאם את המודל העסקי לתעשייה שלך

כמה קשה למשוך ולשמר לקוחות? זה תלוי בחלקו בתעשייה שלך ובתנאים הכלכליים הנוכחיים. לדוגמה, בריאות ואיכות חיים היא תעשייה שאין לה תחליף עבור רוב הצרכנים. גם במיתון, הצרכנים מוכנים לשלם עבור שירותים במגזר זה. מצד שני, ייתכן שעסקי מזון גורמה יצטרכו לעבוד קשה יותר כדי להיתלות בלקוחות שלהם כשהזמנים דלים.

המפתח הוא להראות למשקיעים שיש לך הבנה עמוקה של התעשייה שלך ושל בסיס הלקוחות. כך החברה שלך תיראה כמו השקעה ראויה שאין לה תחליף.

 

שמור את סיפור המותג שלך רלוונטי

בעולם המשתנה במהירות, חשוב לשמור על המותג שלך רלוונטי ללקוחות. שימו עין על כותרות החדשות והדיווחים הכלכליים. מה החששות של קהל הלקוחות שלך היום? האם אנשים מודאגים מפיטורים? האם נכנסו מתחרים חדשים? טרנדים התעדכנו?

 

אסטרטגיית שיווק שעבדה בשנה שעברה עשויה להיות פחות יעילה היום. התמקד בנקודות הכאב הנוכחיות, עדכן את האסטרטגיה ומסרי הסיפור של החברה בהתאם. הלקוחות והמשקיעים יראו ערך שאין לו תחליף כשאתה מוביל את החברה בהתאם לשינויים בשוק.

 

מספרים מרשימים יותר ממילים

כאשר הביצועים של החברה מראים מספרים יפים, דאג לשתף את המשקיעים ואת השוק גם באמצעות מדיה חברתית, באתר החברה, בניוזלטר, במודעות או בכל ערוץ זמין אחר. לדוגמא, אחוז גבוה של שימור לקוחות יש בו כדי להרשים לקוחות פוטנציאליים, עובדים ואת התעשייה. בקשו מלקוחות מרוצים לכתוב ביקורות. זו ההזדמנות שלך להציב את ההצלחות בראש ובמרכז, היכן שהמשקיעים יראו אותן. ביצועים מרשימים יבנו גם את המותג האישי שלך כיזם מצוין.

 

ירון מוראדי שיתף אותנו בדעתו "בסוף הכל מתנקז למספרים. דרך מספרים אפשר להבין את יכולות החברה, הפוטנציאל וכולי. ברוב המקרים מספרים יספרו את הסיפור האמיתי".

 

השקיעו את כספיכם בחוכמה

אם היית איש הון סיכון, לא היית רוצה שיזם יטפל בכספים שלך באחריות? בין אם יש לך מזומנים משלך או כספים ממשקיעים קודמים, עליך להשקיע אותם באחריות. משקיעים יעריכו את זה כשהם יראו אותך מוציא בחוכמה. גם אם כבר יש לך כספים ממשקיעים, אתה לא בהכרח צריך להוציא אותם. יזם יוצא דופן יחסוך במידת האפשר ויוציא רק כשנדרש. לדבריו של ירון מוראדי, "הסתכלו על כספי המשקיעים ככסף שאתם בעצמכם הבאתם מהבית". משקיעים מעריכים יזם שיכבד את השקעתם. מדיניות הוצאות נבונה וחסכנית מראה שיש לך כיזם פוזיציה שלא כדאי להחליף במנכל חיצוני. לסיכום, כדי להיות יזמים שאינם ברי החלפה, אתם צריכים להראות שאתם מצוינים ויוצאי דופן. גיוס מימון או לא המטרה ולא סוף פסוק, אלא הכלי שצריך לעזור לכם לקדם את החברה והשיג את המטרות העסקיות.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה הקשר בין שליחת הודעות SMS לבין מערכת לניהול לקוחות (CRM)?
מערכת ניהול לקוחות (CRM) היא הדרך היעילה ביותר שקיימת היום לניהול השוטף של הלקוחות שלכם. המערכת עוזרת...
קרא עוד »
דצמ 13, 2022
תובנות מפתיעות לגבי התקדמות האימון בחוץ
הנוף של אימוני חוץ מתפתח ללא הרף, ומביא לאור אסטרטגיות וטכנולוגיות חדשות שמעצבות מחדש את הגישה שלנו...
קרא עוד »
ינו 28, 2024
דברים חשובים שיש לדעת על יזמות נדל"ן
עולם יזמות הנדל"ן הוא עצום ומתפתח, ומביא איתו אינספור הזדמנויות ואתגרים. הצלחה בתחום זה מיוחסת לרוב...
קרא עוד »
אוג 17, 2023